בש"י ישראל

ממונה בטיחות אש בבתי מלון

בתי המלון זו קבוצה מיוחדת של מבנים המאופיינת באוכלוסייה מזדמנת ומגוונת הן מבחינת גיל האנשים, רמת תפקודם, שפה והתנהגות- אפיונים המקשים על התקשורת אתם ובניהם.

בתי המלון זו קבוצה מיוחדת של מבנים המאופיינת באוכלוסייה מזדמנת ומגוונת הן מבחינת גיל האנשים, רמת תפקודם, שפה והתנהגות- אפיונים המקשים על התקשורת אתם ובניהם . כדי למנוע פגיעות במקרה שריפה יש לוודא קיום תנאים מוקדמים על מנת לעזור לאורחי בית המלון שאינם מכירים את דרכי המילוט והמתקנים שבמלון על סיכוניהם. ריכוז דרישות בטיחות האש ומניעת הדליקות הנוגעות לבתי מלו כמפורט בתקנות שירותי הכבאות . בנושאים הקשורים לחוק תכנון ובניה – יש לפעול לפי חוק התכנון והבניה, התשכ"ה 1965 ותקנותיו התקף.

עונת הקיץ היא העונה שבה מלונות רבים נמצאים בתפוסה מלאה. כדי להימנע מאסונות ולשמור על בטיחות האורחים ועובדי המלון – נביא בקצרה את הנקודות והגורמים החשובים בשמירה על בטיחות במלון, בעונת הקיץ ובכל ימי השנה.

בש"י מובילה במתן פתרונות למיגון אש לבתי מלון. אנו מקפידים לעשות שימוש בחומרי מיגון אש המתקדמים ביותר שישנם, בהתאם לכל התקנים המחייבים והדרישות. לשם קבלת היתר רישוי עסקים והיתר בניה על בית המלון לעמוד במספר דרישות ותקנים במיגון אש הנחוצים על פי החוק.

מלונות ובתי הארחה רבים מציעים שירותים רבים נוסף על מיטת לשינה כמו שירותי הסעדה, חדרי כושר, ברכות שחייה, טיפולי ספא, מכוני קוסמטיקה ועיצוב שיער ועוד. בכל המקומות הנ”ל חובה לשמור על כללי הבטיחות בהתאם לתקנות הבטיחות הייעודיות.

חשוב מאוד לבצע הדברה לפני עונת הקיץ מכיוון שבעונה זו מתרבים היתושים, המקקים ועוד. כמובן שחשוב לבצע את ההדברה על ידי מדביר מוסמך ולהקפיד על כל כללי הזהירות כמו חדירה של חומרי הדברה למוצרי מזון. יש להדריך את עובדי המלון העלולים להחשף לחומרי ההדברה על דרכי ההתגוננות מהחומרים המסוכנים.

חשיפה לחומרי ניקיון רעילים – עובדי התחזוקה והניקיון משתמשים בחומרי ניקיון חריפים, ולעתים אף רעילים, כדי לנקות ולקרצף רצפות, כלי סניטאריים שטיחים ועוד. בעת העבודה חשוב להשתמש בציוד מגן אישי כמו כפפות או אמצעים שונים להגנה על דרכי הנשימה, לפתוח בזהירות את חומרי הניקיון ולהרחיק אותם מהאף בעת הפתיחה ולבצע את עבודת הניקיון בחדרים מאווררים.

חדרניות משתמשות בעגלות לשינוע חומרי ניקיון, מצעים ועוד. חשוב להקפיד על תקינות העגלות, יש להקפיד על גלגלים שינועו באופן חלק, על עגלות קלות לתמרון והמסוגלות לשאת משקל גדול בלי להתהפך.

רצפות יבשות  הן חובה בעת האירוח, כדי למנוע החלקה של מי מאורחי המלון או עובדיו, חשוב להקפיד על רצפות יבשות בכל מקום, אך במיוחד בסביבות הברכה, בחדרי הכושר, במטבחים ועוד.

יש להקפיד כי ברכות השחייה במלון יעמדו בדרישות החוק ובתקנות הנדרשות להפעלת בריכות שחייה. חשוב להפעיל את הברכה על ידי מפעיל מוסמך שעברה הכשרה מיוחדת בתחום.

שלטים ימוקמו במקום בולט  במיוחד אלה המורים על דרכי מילוט בכל מצב חירום כמו שרפה ועוד. יש לוודא כי מערכת הכריזה לשעת חירום תקינה. בכל קומה יש לסמן באופן בולט את נתיבי המילוט.

אמצעי כיבוי אש יותקנו בכל קומה במקום בולט. על יד כל אמצעי כיבוי אש יש לפרט בצורה ברורה את דרכי ההפעלה שלהם.

קב"ט יועסק על ידי כל בית מלון , על מנת להגן על בטיחות האורחים והעובדים. על קב”ט לאתר גורמים חשודים ולמנוע את כניסתם או את השהות שלהם בבית המלון. חשוב כי הקב”ט יכיר את כל דרכי המילוט ואת האמצעים לכיבוי האש ויוודא כי הם תקינים, זמינים ועומדים בדרישות החוק.

מיגון וכיבוי האש בבית מלון מחייב בין היתר:

  • ברז כיבוי והספקת מים – קיימת חובה להתקין ברזי כיבוי בכניסה למלון עם תשתית מים תואמת, כנ"ל בקומה הראשונה, בכל מפלס, ליד חדר מדרגות. בנוסף, יש להתקין ארון כיבוי עם זרנוקים, ובכל מפלס גלילון כיבוי עם צינור לחץ ומטפה ליד כל כניסה לבניין, חדר מדרגות בכל מפלס קומתי, כניסה לאולם ששטחו עולה 100 מ"ר, כניסה למגרש חניה.
  • מערכות כיבוי אש אוטומטיות – בכל בית מלון חדש וקיים מעל 100 מיטות יש להתקין מערכות כיבוי אוטומטיות (ספרינקלרים) כאשר אספקת המים למערכות אלו, צריכה להיות לפי ת"י 1596.
  • מערכת גילוי אש ועשן – במלונות חדשים יש להתקין גם מערכות גילוי אש ועשן ומערכת התראה אוטומטית (ת"י 1220).
שתף:

שירותים נוספים

דילוג לתוכן